mandag 21. november 2011

well,hello there

Noen ganger er det godt å snakke om dype ting,som du kanskje har tenkt på lenge,men bare i ditt hodet. Har du noen gang tenkt på hvordan verden går fremover? Eller gjør den det? La oss si det er helg,en lørdag og du logger inn på facebook. Hva handler statusene om? Jeg kan bare snakke for min egen del,og de fleste statusene handler nettopp om å dra ut. Hvor er det forsh,narch og hvem drikker. Og jeg tenker jo såklart om det er noen som gjøre andre ting en lørdag. Kanskje jeg bare har mange drikkeglade venner eller om de har noe annet å gjøre en lørdag. Jeg har en del ganger dratt edru ut,og fått mange halvkvalme svar når jeg har sagt at jeg ikke drikker idag. MÅ man drikke hver helg? Når du er ute,og har drokket,er du som oftest glad,supersosial,pratsom og i godt humør. Du prater med mange,er happyhappy og så kommer søndagen. Og uka. Hvor mange av de ''vennene'' du møter ute og prater med,snakker du med uka etterpå? Jeg snakker med få eller ingen. Å dra ut er sosialt der og da,for min del,men ikke etterpå. Jeg får egentlig ingenting tilbake av å dra ut,enn at det er morsomt der og da og at du får en fin,liten hangover på søndagen.

Og sist og ikke minst, så har sosiale nettverk som Facebook tatt over kontakten man har med venner og ikke venner. Du vet hva alle gjør,hva de gjor igår,hva de skal gjøre neste uka,hva de spiste til middag, at frøken X er sur på mr X fordi bla bla, at verden går i mot dem idag og listen er milelang! Hvorfor trenger du å ha kontakt da, når facebook forteller deg det meste? Du trenger vel ikke å ringe,sende mld eller mail eller ha annen kontakt. Og møtes? Neida,hvorfor ikke diskutere gårdagens episode over chaten på facebook. Nei,sosiale medier er og blir håpløse på noen punkter,og nekter å la meg rive med og være aktiv. Spesielt på Fjøsboka! Har begynt å bruke den mindre,for jeg er ikke spesielt begeistrert for å brette ut livet mitt for alle andre. Men jeg begynner vel å innse at jeg ikke kan gjøre så mye med det, men jeg kan gjøre noe med meg selv!

Jeg er så lite begeistra for utviklinga de siste årene. Å være sosial har fått en helt annen mening nå,enn for ca 10 år siden. Noen som vil gjette hvordan det er om 10 år? Da møtes vel ikke noen mer.

Btw. Hundelivet er ikke glamorøst, for frøkna mi spydde nettopp og jeg var ute i pissregn i en halv time.


Oooog siden jeg føler meg gammel og surmugga når jeg skriver dette,slenger jeg med dette bildet!

2 kommentarer:

  1. Jeg er så enig med alt du har skrevet, og spesielt om tryneboka og de sosiale mediene. De har tatt over livet på folka, og det er skummelt hvor avhengig man blir av å oppdatere seg på internett. Det er jo "viktig" å få med seg at X spiser pizza til middag mens han/hun ser på film.

    Men samtidig er jeg litt glad i tryneboka, for det er en enklere måte for meg å holde kontakt med dere der hjemme mens jeg er her. Så det er litt blanda følelser, men jeg er mest enig med deg! haha.

    du er søt <3

    SvarSlett
  2. // Jeg er kjempe klar til å komme hjem nå, kjenner jeg! Spesielt til bygdefestene, haha. Vi må prøve å skvise inn noen fester mens jeg er hjemme. :)

    Skoene er fine, sant? :D jeg kind of elsker dem, og de er super komfortable! Det må nok være det beste med dem.

    SvarSlett