fredag 1. april 2011

April 1

Første dagen i april, og facebook florerer av spøker. Jeg har ennå ikke blitt lurt, selvom jeg planlegger å lure nån andre. Må bare finne på noe, noe utspekulert. Egentlig kommer ingenting til å slå den ''fantastiske'' spøken i fjor. Jeg og tre venninner dro på harrytur til Kiruna, siden det var skjærtorsdag og påske. Skjærtorsdag og 1 april. Vi hadde stoppet utenfor Maria, og jeg tenkte å lure mamma og pappa. Sendte mld at vi ble å overnatte i Kiruna, og kom ikke hjem for dagen etterpå. Fikk mld av dem at dette var ikke planlagt, og det var domt at jeg ikke hadde sagt fra tidligere. Fantastisk spøk! Så skulle jeg kjøre ei venninne hjem, og like før Steinsland begynte bilen og fuske, og jeg kjørte ned til et grendehus. Da sa det bom stopp, og vi kom oss ingen vei. Bilen var..død! I lettere panikk sendte jeg mld hjem, og ba dem komme å hente oss, siden bilen hadde streika. Så ringte jeg, ba dem komme, og dette var IKKE en aprilspøk. Fem minutter senere ringer pappa og spør: ''Du Silje,er dette en aprilspøk?'' Tror jeg ropte neeeeeeeei, høyt. Tror aprilspøken beit meg i ræva den dagen. For bilen var død! Steindød..

Lurer om aprilspøk er ''norskt'', eller om det har er flere land som også har dette?
Og, har du lurt noen, eller blitt lurt?

1 kommentar:

  1. Haha, jeg husker den turen! Var ikke så morsomt da, men nå er det hysterisk å tenke tilbake på! :D Vi burde ta en til sånn tur en eller annen plass når jeg kommer hjem igjen:3

    SvarSlett